Van 1 t/m 5 oktober 2016 werd het Malieveld in Den Haag omgetoverd tot het Shell Generation Discover Festival. Zo'n 12.000 volwassenen en ruim 20.000 jonge bezoekers kregen de kans spelenderwijs te ervaren wat technologie en wetenschap voor de toekomst kunnen betekenen. Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland en Jozias van Aartsen, burgemeester van Den Haag openden het vijfdaagse festival in aanwezigheid van kinderen die een spectaculair parcours met drones aflegden.

In de zes grote domes op het festivalterrein konden bezoekers onder andere energie opwekken door te dansen op een kinetische dansvloer, aanschuiven bij een gevarieerd theaterprogramma over wetenschap, de stad van dé toekomst ontwerpen en maken of een eigen zoutwater autootje bouwen.

In opdracht van en in samenwerking met BrandBase was Livetime Productions verantwoordelijk voor de gehele technische productie voor dit evenement. De technische tekening die in het voortraject door de tekenafdeling van Livetime is gerealiseerd, is op locatie via GPS uitgezet. De uiteindelijke indeling van het festivalterrein kon dan ook één-op-één op de technische tekening worden gelegd.

Om de ondergrond van het Malieveld te beschermen tegen de vele transporten die werden aan- en afgevoerd, zijn ruim 2.000 vierkante meter aan stalen rijplaten gelegd. Daarnaast zijn looppaden in het publieksgebied gerealiseerd door middel van 1.650 vierkante meter gestelde ballastvloer. Verdeeld over het festivalterrein bevonden zich zes dome structuren waar bezoekers werden verwelkomd voor diverse activiteiten. Deze domes varieerden in afmetingen van 14 meter met een totaal oppervlakte van 141 vierkante meter tot 22 meter met een totaaloppervlakte van 380 vierkante meter. In een hangend grid van trussing werden in de diverse domes armaturen en audiosystemen geïnstalleerd.



Login